مشخصات فنی هایما S7 توربو (3)

اهمیت این بخش از خودرو میتواند در حد موتور یا مولد نیرو محسوب شود. علاوه بر این، از آنجایی که روغن ترمز هیدروفیل (آب دوست) است، سالانه 3 درصد وزن خود را آب جذب میکند و این امر بر اهمیت تعویض روغن ترمز تاکید دارد. در این حالت راننده میتواند به صورت دستی و با دنده شیفتر پشت فرمان دنده را تعویض کند. روغن سنتتیک از طریق پالایش روغن خام و مخلوط نمودن مواد افزودنی درست میشود تا بتواند محافظت کلی از موتور را ایجاد نماید، در صورتی که روغن ترکیبی مصنوعی، ترکیبی از روغن معدنی و روغن مصنوعی میباشد. روغن معدنی تقریبا کمتر از روغن مصنوعی تصفیه گشته است، ولی به آسانی در فروشگاه های خرده فروشی روغن ماشین در دسترس میباشد. این روغن ترمز از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است، اما بخش قابل توجهی از آن را پلیگلیکول اتری تشکیل میدهد. از آنجایی که بسیاری از اجزای سیستم ترمز خودروی شما از فولاد ساخته شده است، تعویض روغن ترمز میتواند به جلوگیری از زنگ زدگی و خرابی کمک کند. همانطور که ذکر شد روغن ترمز “هیگروسکوپیک” است و به شدت رطوبت هوا را جذب میکند و کشیدن رطوبت معمولاً دلیل اصلی تعویض روغن ترمز است. روغن ترمز یا روغن تراکم ناپذیر یک ماده سیال هیدرولیکی مصنوعی است که برای عملکرد سیستم ترمز خودروها استفاده میشود. ​​​​​ !


شما را کاهش میدهد.جعبه دنده یا گیربکس خودرو Gearbox - فیلترمارکت از نظر امکانات رفاهی، شاهین بهتر است یا کوییک؟ اگر بخواهیم به عنوان آخرین نکته قیمت کوییک و شاهین را مقایسه کنیم، باید بگوییم که در اواخر مهر ١۴٠٢، ماشین کوییک با قیمت ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان به فروش میرسد، ولی شاهین گرانتر است و حدود ۵۵۰ میلیون تومان قیمت دارد. یک مخزن روغن ترمز زیر کاپوت است و علائمی وجود دارد که نشان میدهد سطح مناسب مایع باید چقدر باشد. اگرچه ABS و کنترل مومنتوم به سیستم ترمز تمیز متکی هستند، گرمای تولید شده توسط این سیستمها عمر روغن ترمز شما را کاهش میدهد. این اصل بیان میکند که وقتی یک سیال هر نوع تغییر فشار را در یک فضای بسته تجربه میکند، فشار به طور یکسان در همه جهات منتقل میشود. باید مطمئن شوید که وضعیت روغن ترمز خود را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تغییر میدهید به این ترتیب سیستم ترمز میتواند به نرمی کار کند. در حالی که اتومبیل های هر دو برند طیف گسترده ای از امکانات را دارا هستند ولی با تمرکز روی چهار نکته مهم می توان خودروی مورد نظر را یافت و آن را خریداری کرد.


از نکات مهم طراحی هایما میتوان به حالت نسبتاً جعبه ای و ارتفاع بلند بدنهاش اشاره کرد که این دو نکته باعث شدهاند ظاهر این کراساوور بر خلاف باطنش، مشابه شاسی بلندهای آفرودر واقعی به نظر برسد. گاهی اوقات به جای حرف از حرف استفاده میشود که به این معنی است که گیربکس در حالت تعویض دستی قرار دارد. برای توقف کامل ( پارک کردن ) ابتدا ایست کامل کنید، سپس دنده را در حالت قرار داده، ترمز دستی را بکشید و پایتان را از روی ترمز بردارید تا وزن خودرو بر روی چرخ از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود های عقب بیفتد. بدون روغن ترمز، فشار لازم برای توقف کامل و ایمن وسیله نقلیه شما وجود نخواهد داشت. وظیفه روغن ترمز ایجاد فشار لازم در سیستم ترمز و انتقال آن به سیلندرها و کالیپرها است تا ترمزها فشار لازم برای توقف خودرو را ایجاد کنند. یک قانون مناسب این است که هر بار که تعویض روغن موتور انجام میدهید، روغن ترمز را چک کنید. روغن ترمز هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟ ​​!


در این بین ۸.۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر توسط هایما توربو سوزانده میشود که برای ماشینهای امروزی زیاد به نظر میرسد. روغن ترمز، به عنوان یک مایع در سیستم ترمز هیدرولیک خودرو، برای انتقال نیروی ترمز از پدال ترمز به سیلندرها و کالیپرها استفاده میشود. این فشار روی سیستم ترمز باعث فشردن سیلندرها و کالیپرها میشود. 3. فشار روی سیستم ترمز: وقتی روغن ترمز به سیلندرها و کالیپرها میرسد، فشار روی سیستم ترمز ایجاد میشود. روغن ترمز به وسیله پمپ ترمز به فشار قرار میگیرد و از طریق لولهها به سیلندرها و کالیپرها انتقال مییابد. در این سیستم، روغن ترمز به عنوان مایع استفاده میشد که توسط پمپ به فشار قرار گرفته و از طریق لولهها به سیلندرها و کالیپرها انتقال مییافت. همچنین، رنو تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک نیز قیمتی در حدود ۵۷۰ میلیون تومان دارد. هر دوتا خودرو درحال حاضر جزو مدلهای نیممیلیاردی بازار آزاد دستهبندی میشوند، ولی در کارخانه شاهین را حدود ۲۰۰ میلیون گرانتر میفروشند و از ابتدای سال در نمایندگیهای سایپا با قیمت ۴۲۵ میلیون تومان تحویل داده شده است.