چه کسانی به فیزیوتراپی نیاز دارند؟

یکی از مشکلات شایع عروقی، ادم لنفی است که هدف اصلی فیزیوتراپی در موارد ادم لنفی ،در کنار اقدامات پزشکی، کاهش میزان ادم (تورم) تا حد ممکن، کاهش ریسک عفونت و نرم کردن بافت فیبروتیک است. ورزش، تمرین کردن و دیگر فعالیتها میتوانند باعث کشیدگی عضلات، التهاب تاندونها و یا آسیبهای جدیتر به رباطها و غضروفها شود. اغلب کمردردها ظرف نهایتاَ ۷۲ ساعت بهبود مییابد ولی درصورتی که کمر درد مزمن شود و بیش از یک ماه طول بکشد و یا کمر درد همراه با یا بی حسی، گزگز و مورمورشدن یکی از پاها و یا هر دو پا، درد وگرفتگی ساق پا یا گرفتگی عضله باسن باشد، حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در زیر شایعترین علتهای زانو درد و علائم آنها لیست شده است.جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هر عارضه و درمانهای آن روی آن کلیک کنید. تمرینات خاصی به شکل روزانه میتوانند علائم را کاهش دهند. در نتیجه درد و التهاب به تدریج فروکش میکند. این جراحی که دکمپرشن دیسک با پلاسما () نیز نامیده میشود، نوعی جراحی لیزری است که در آن از انرژی رادیوفرکانسی (امواج رادیویی) برای درمان افراد مبتلا به درد پایین کمر مربوط به دیسکهایی که کمی منحرف شدهاند استفاده میشود.  ​​​​!

، به درمان این عارضه اقدام میکند.2001 البته گاهی بیمار مبتلا به سیاتیک از کمر درد رنج نمیبرد. چه زمانی برای درد دست راست از آرنج تا مچ دست باید به پزشک مراجعه کرد؟ درد، خصوصا زمانی که روی پای آسیبدیده وزن میاندازید. عضلات سرینی و همسترینگ را در پای خود درگیر کرده و پا را به همان صورت، صاف و تا حد امکان (بدون ایجاد درد) بالا ببرید. این کلینیک، تحت نظر دکتر کربلایی متخصص اعصاب و روان بوده که با پیشرفتهترین دستگاهها و متخصصین ستون فقرات و مغز و اعصاب و روشهای جدید درمان دیسک کمر، به درمان این عارضه اقدام میکند. فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن اولویت های بیمار اهداف درمانی را مشخص می کند و راه کارهایی را برای مدیریت مشکل توسط خود بیمار ارائه می دهد. بعد از پیاده روی هم میتوانید یک آب درمانی به ستون فقرات خود هدیه کنید، البته حرکات اصلاحی داخل آب حتما باید تحت نظر پزشک باشد. این بیماری معمولا به آرامی آغاز میشود. درمان قطعی دیسک معمولا با معاینه بیمار و آزمایشاتی که برای تشخیص بیماری، از او گرفته میشود، تعیین میگردد. پیاده روی نه تنها باعث حفظ سلامت ستون فقرات میشود، بلکه به درمان دیسک کمر نیز کمک میکند.

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث درد زانو میشود، نیمه دررفتگی یا کجی کشکک زانو است. از بین رفتن درد زانو بدون درمان مناسب، نادر است و دلایل مختلفی برای بروز این عارضه وجود دارد. تزریق : تزریق یا پلاسمای غنی از پلاکت، یکی از روش های درمانی موثر در درمان آرتروز زانو می باشد. برای درمان درد زانو روش هایی ازجمله تزریق پی آر پی، شاک ویو تراپی ، برنامه های ورزشی مخصوص زانو و … علائم اولیه بیماری عبارتند از درد خفیف مفاصل، خشکی مفاصل و خستگی عمومی. در اغلب موارد روماتیسم مفصلی، مفاصل هر دو طرف بدن را به طور یکسان اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات درگیر میکند. داشتن روابط اجتماعی خوب و توانایی جلب اعتماد بیمار و صبور بودن از دیگر ویژگی های یک فیزیوتراپیست است که او را در جهت رسیدن به اهداف درمانی کمک می کند. فرد می تواند با استفاده از استراحت ، بسته های یخ و داروهای ضد درد مانند استامینوفن و ایبوپروفن درمان کند. این حالت معمولاً با استراحت و روش های درمانی همیشگی، مانند استفاده از یخ در ناحیه مورد نظر یا استفاده از داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن، بهبود می یابد. در برخی بیماران، استراحت نسبی و درمانهای طبی کفایت میکند و در برخی افراد فشار به حدی است که خطر بی اختیاری ادرار و آسیب به عصب بیمار وجود دارد که نیاز به جراحی است.

درد زانو چگونه درمان می­شود؟

برخی دیگر نیز به علت ابتلا به زانودرد مزمن نمی توانند سبک زندگی فعال و پرتحرکی که دوست دارند را داشته باشند. چه چیزهای احتمال زانو درد را بالا میبرد؟ زانو درد معمولا یا به دلیل درد در استخوانهای تشکیل دهنده زانو یا غضروفهای بین زانو از جمله منیسکها یا درد لیگامانها میباشد. غضروفهای زانو نیز ممکن است دچار پارگی و آسیبدیدگی شوند. کشیدگی و پارگی رباطهای زانو، یکی از آسیبهای ورزشی بسیار شایع است و ممکن است برای هر یک از رباطهای متقاطع قدامی (ACL)، رباطهای متقاطع خلفی (PCL) یا رباط جانبی میانی (MCL) اتفاق بیافتد. این بیماری اغلب در نتیجه آسیب ورزشی به آرنج است و معمولا در آقایان جوان دیده می شود. اگر به دنبال یک روش موثر برای تقویت و درمان دیسک کمر هستید، کلینیک چند تخصصی دکتر کربلایی آماده خدمت به شما عزیزان است. درد زانو چگونه درمان می­شود؟ ساز و کار اثرگذاری اوزون تراپی برای تسکین درد و بهبود عملکرد زانو به بازدارندگی واکنش التهابی مربوط میشود. زانو درد به دلیل آنکه میتواند توان حرکت را از فرد بگیرد در بسیاری از موارد بسیارعذاب آور و غیر قابل تحمل است اما ما در کلینیک تخصصی پیشگام با درمانهای توانبخشی که بسیاری از آنها را به خود بیمار نیز اموزش میدهیم، میتوانیم روند درمان را برای بیمار بسیار کوتاه و موثر کنیم و همچنین درمان در خانه را نیز برای بیمار امکانپذیر کنیم.